„Nikdo Tě nemá rád, všichni Tě nenáviděj', pos*reš to, usměj se č*ráku ...“

(Bruce Willis - Joe Hallenbeck, Poslední Skaut, „motivační formulka“)

Blog Heavy Zahrádka je podle Vás

neděle 15. dubna 2012

Mud from Heaven - Demo (2012)

Mud from Heaven, foto Archív kapely
V březnu tohoto roku téměř bez jakékoliv propagace vydala broumovská kapela Mud from Heaven debutovou nahrávku. Rozhodl jsem se ji podrobněji zhodnotit na stránkách svého blogu, neboť se domnívám, že této kapele může objektivní zhodnocení její práce pomoci v jejím dalším rozvoji. Proto, prosím, tuto recenzi nechápejte jako recenzi v pravém slova smyslu, nýbrž jako soubor postřehů a doporučení pro začínající kapely.
Začnu výčtem toho bezesporu dobrého. Rozhodně musím ocenit produkci bubeníka Vojtěcha „Kárla“ Lanty z kapely Imodium, který Mud from Heaven vtiskl kvalitní a současné ozvučení, plně srovnatelný s tím lepším, co v tuzemsku vzniká. Zvláště pak ozvučení bicí se „Kárlovi“ opravdu povedlo. Inu, bubeník se nezapře.
Když už jsem u těch bicí, musím pochválit i hru bubeníka „Remixe,“ která je vzhledem k jeho věku poměrně vyspělá, technicky vytříbená a Mud from Heaven v mnohém zachraňuje.
Čím si nejsem docela jistý, je zpěv Vojtěcha Vašáka. Ačkoliv nevládne nijak zázračným hlasovým rozsahem a intonací a jeho angličtina je vyloženě špatná (mám na mysli jak texty, tak výslovnost, pozn. aut.), podle mě má jeho hlas zajímavé odtažité post punkové zabarvení, které bych v budoucnosti určitě nepotlačoval a jen ho zbavil těch nejkřiklavějších nedostatků.
Baskytara je upozaděná, nutno podotknout, že ku prospěchu věci, neboť baskytara totiž výraz Mud from Heaven moc neobohacuje, naopak ji podezřívám, že s bicí soupravou nespolupracuje tak, jak by měla.
Vážné výhrady mám i ke hře obou kytaristů, která dle mého mínění není dost přesná. Nástroje jsou také často nedoladěné. Zvláště patrné je to v poslední třetině skladby Pilgrim on the Body. Škoda, stačilo málo a celkový dojem mohl být daleko lepší. Sóla jsou prostá, ale za to bych hlavy netrhal. Sólům, pominu-li soustavné nedolaďování strun, škodí především v tlumení strun, což je v jejich případě skutečně na pováženou.

Nyní bych se soustředil na vlastní kompozice. První skladba Mudness (Marťa's song) je vzdor technický nedostatkům docela povedená a určitě patří k tomu nejlepšímu, co Mud from Heaven složili. V případě, že se kapele podaří ji lépe secvičit, mohla by z ní jednou být koncertní tutovka.
Naproti tomu jinak svižně načatou píseň Pilgrim on the Body sráží dolů utahaný valčík a nevyzpívaný a nesladěný dvojzpěv v refrénu. Utahanost je obecně velkým problémem tohoto materiálu. Na místě Mud from Heaven bych se nenechal svazovat nepsaným tříminutovým dogmatem a pro příště bych nahrával skladby klidně o půlminutu nebo i celou minutu kratší.
Hunting Girl mě oslovila pěkným, trochu do rockabilly laděným rytmem a chytlavým refrénem. O to víc mě v jejím případě mrzí nedoladěné kytary.

Nemá smysl si cokoliv nalhávat. Celkově vzato debut Mud from Heaven není nijak oslnivý a ve své podstatě odpovídá parametrům průměrné kapely lokálního formátu. Podle mě má však tato kapela za předpokladu, že výše jmenované nedostatky odstraní, naučí se pracovat s vrstvou a víc do svého výrazu zapojí efekty, potenciál stát se dobrou indie-rockovou kapelou.

Žádné komentáře:

Okomentovat